Dr. Steffi Heidig

Dr. phil.
Steffi Heidig
Fakultät Sozialwissenschaften
Standort 02826 Görlitz
Brückenstraße 1
Gebäude G II, Raum 152
+49 3581 374-4688

An der HSZG

Fakultät Sozialwissenschaften
Lehrkraft für besondere Aufgabe, Kommunikationspsychologie

Vortragstätigkeit

  • Heidig, S. & Plass, J.L. (2019). Training exekutiver Funktionen durch digitale Lernspiele: Einfluss des Emotionalen Designs als Gestaltungsfaktor. Vortrag bei der gemeinsamen Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), 09.-12. September, Leipzig.
  • Heidig, S., Kapp, F. & Narciss, S. (2018). Designing Pedagogical Agents for Serious Games. Paper presented at the EARLI SIG 6/7, Instructional Design & Learning and Instruction with Computers, August, 22nd-24th, Bonn, Germany.
  • Heidig, S., Kapp, F. & Narciss, S. (2018). Serious Games: A new Domain for Pedagogical Agents Research? Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association (AERA), April 12th–April 18th, New York, NY, USA.
  • Kapp, F., Heidig, S. & Narciss, S. (2017). Die Gestaltung von Non-Player Charakter in einem Point-and-Click Adventure zur Stärkung des Fähigkeitsselbstkonzepts im Bereich Technik. Vortrag bei der 15. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), 11.-14. September, Münster.
  • Kapp, F., Heidig, S., Spangenberger, P., Kruse, L., & Narciss, S. (2017). Fostering girls’ interest in technology by playing a serious game. Paper presented at the 10th Conference of Media Psychology, 6.-8. September, Landau.
  • Heidig, S., Schwartz, R. & Plass, J. L. (2017). INTERACT: A Process Model of Interactivity integrating behavioral, affective and (meta)cognitive aspects. Paper presented at the Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), August, 29th – September, 2nd, Tampere, Finnland (Invited Symposium).
  • Navratil, S., Kühl, T., Heidig, S., & Münzer, S. (2017). Is there an interplay of emotional design and learning with inference prompts? Poster presented at the Biennial Conference of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), August, 29th – September, 2nd, Tampere, Finnland.
keyboard_arrow_up